DOLAR 8,7629
EURO 10,3054
ALTIN 493,74
BIST 1.401
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Muğla 26°C
Az Bulutlu
Muğla
26°C
Az Bulutlu
Cts 29°C
Paz 29°C
Pts 30°C
Sal 30°C

Demarquette & Ünaldı ikilisi Gümüşlük’te Antik Taş Ocağında idi

Fransız viyolonselci Henri Demarquette ve Türk piyanist Özgür Ünaldı, Bosfor Turizm’in ana sponsorluğunda düzenlenen 18. Uluslararası Gümüşlük Müzik Festivali’nin tarihi sahnesinde izleyici karşısına çıktı.  

GümüşlükAntik Taş Ocağı

Institut Français Türkiye İzmir’in etkinlik sponsorluğuyla, 2 bin 500 yıllık tarihi taş ocağında Bodrumlu sanatseverlerin karşısına çıkan Henri Demarquette ve Özgür Ünaldı ikilisi, “Taşta” konserleri kapsamında viyolonsel ve piyano için yazılmış klasik eserleri seslendirdiler. 

Yehudi Menuhin’in, kendisini Prag ve Paris’te Dvorák’ın Viyolonsel Konçertosu’nu çalmaya davet ettiği; birçok ödülün sahibi Demarquette, kariyeri boyunca dünyanın en büyük Fransız ve uluslararası orkestralarıyla çaldı. 2015 yılında Augustin Dumay, Svetlin Roussev ve Miguel da Silva ile yaylı çalgılar dörtlüsünü kuran sanatçı, birçok paralel projede de yer aldı. Sanat eksenli doğal merakı onu düzenli olarak çağdaş müzik icra etmeye ve çağdaş bestecilerle çalışmaya yönlendirdi. Henri Demarquette, Paris’teki Ecole Normale de Musique Cortot’ta ders veriyor ve seslendirdiği eserlere, 1700 tarihli Goffredo Cappa’nın çellosu ve 1820 tarihli Persois yayı ile hayat veriyor. 

Antik Taş Ocağında muhteşem ikili

Gümüşlük’te mevsim sonbahara dönerken, yıldızların altında Türk piyanist Özgür Ünaldı ile Antik Taş Ocağının sahnesinde buluşan Demarguette, J.S. Bach, J. Brahms, D. Shostakovich ve P. Tchaikovsky’nin eserlerini seslendirdi. “En iyi Brahms yorumuyla” dünyada müzik otoritelerinin dikkatini, çeken piyanistimiz Özgür Ünaldı ile muhteşem bir uyum yakalayan Fransız Çellist, programın ilk yarısına Johann Sebastian Bach’ın, “Cello Suite No.3,  Do major, BWV 1009” adlı eseriyle başladı. Bu eser, “Prélude”, “Allemande”, “Courante”, “Sarabande”, “Bourrée 1 – 2” ve “Gigue” adlı bölümlerden oluşuyordu. Ardından İkili, Johannes Brahms’ın, “Viyolonsel ve Piyano için Sonat Mi minör, No. 1, Op.38” başlıklı yapıtını seslendirildi. Bu eser de, “Allegro non troppo”, “Allegretto quasi Menuetto” ve “Allegro” bölümlerinden oluşuyordu.

Programın ikinci yarısında Pyotr Tchaikovsky’nin, “Pezzo capriccioso, Op. 62” adlı eserini seslendiren Demarquette&Ünaldı ikilisi, izleyici tarafından ayakta alkışlandı. Daha sonra sahnede tekrar yerini alarak 3 kere bis yapan ikili, önce Nikolay Rimski-Korsakov’dan, “Hint Gecesi”, ardından, Maurice Ravel’den, “Habanera” ve son olarak da, Manuel de Falla’dan, “İspnayol Dansı”nı seslendirdi

YORUMLAR

Bir Cevap Yazın

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.